Віктор Мошинський: Рівне – це “водник”, а “водник” – це Рівне

22.06.2017

Віктор Мошинський: Рівне – це “водник”, а “водник” – це Рівне

Національний університет водного господарства та природокористування не просто йде в ногу з часом, а випереджає час. За ректорства Віктора Мошинського, університет отримав зовсім інше обличчя і сформував бренд, який відомий у всьому світі. Про неоціненний досвід, інноваційні проекти та освіту майбутнього Віктор Степанович погодився розповісти читачам сайту і журналу “Рівняни”.

 

Віктор Мошинський

 

– Вікторе Степановичу, у 2016 році ваш університет відзначив 100-річний ювілей. Аналізуючи діяльність університету за вашого керівництва, констатуємо, що він змінив своє обличчя. Як вам це вдалося і яким був цей рік?

– Нині йде вже 101 рік існування нашого університету. Якщо ж говорити про мене, то особисто моя доля у “воднику” – це останні 25 років. Пригадую, як тільки складав вступні іспити, як вже останні три роки займаю посаду ректора і бачу все з іншого ракурсу. Головна ціль, яку з колективом ставили перед собою – ми намагаємося змінити обличчя та зміст нашого університету. Ми прагнемо надавати якісну освіту світового рівня і щоб наші випускники були затребувані на ринку праці по всьому світу. Впевнений, що спеціалісти найвищого рівня працюють на бренд університету, і радію тому, що нам вдалося його сформувати. Раніше бренд “водника” мав аморфний вигляд, а нині він набуває практичного сенсу не лише візуально, а й за змістом. Саме це я вважаю нашим найбільшим досягненням.

 

 

– Ви почали впроваджувати ряд інновацій, прогресивних проектів, які стали відомими на всю Україну та вирізняють ваш навчальний заклад з-поміж інших. Розкажіть про них детальніше.

– Ми формуємо місію університету не слоганами, а конкретними справами. Так, ми впровадили незалежне оцінювання знань студентів: викладач навчає предмету, а незалежний центр оцінювання перевіряє знання як студентів, так і викладачів. Адже коли викладач сам себе перевіряє, то він оцінює себе найкращим чином, а так – все об’єктивно, а також це нівелює корупційну складову. Ще одна інновація – це вибір студентами дисциплін, а наступний етап, над яким ми працюємо, – вибір студентами викладачів. Конкурс вибору викладачів відкритий, і кожен може виставити свій курс, який оберуть студенти. Варто наголосити, що це будуть викладачі з усієї України, а можливо, і науковці світового рівня. Ми маємо договір з відповідними фірмами, які пишуть програмне забезпечення для впровадження системи антиплагіату, що нині надзвичайно актуально. У нас вже ефективно працює система електронного документообігу, що дозволяє швидко, зручно працювати викладачам та студентам. Ще більше можливостей не просто для якісного навчання, а й для особистісного розвитку стало можливим після відкриття першого в регіоні Креативного простору (облаштованого місця для вільного спілкування освіти і бізнесу, студентів і просто креативних людей), і підписання угоди про співпрацю з компанією Google, і створення Вікіситету – власної частини Вікіпедії.

 

– Перелік ваших інновацій просто вражає, але переконана, що це ще не весь список того, над чим ви працюєте!

– Так, у нас успішно працює проект “Шкільний університет”, і тим самим намагаємося залучити до нашої родини абітурієнтів, школярів, вчителів, батьків. Наша мета – подолати бар’єр перед високим поняттям “університет”, позбавити школярів страху перед невідомим та проводити для них спільні заняття під керівництвом наших викладачів. Нині його відвідує понад 150 школярів, і відгуки просто чудові. Про всі наші проекти я не хочу говорити, але, повірте, нам ще буде чим усіх здивувати… і це буде неодноразово.

 

– На вашу думку, як людини з великим досвідом роботи в освітній сфері, яке майбутнє чекає на цю галузь?

– Ми мусимо розуміти, що наш мобільний світ має динамічну структуру. Все йде в напрямку інформатизації. Тому я впевнений, що освіта через 5-10 років буде іншою. Ми вже зараз бачимо, що багато професій і спеціальностей зникнуть, але замість них впроваджуватимуться нові. Студенти будуть вивчати речі, про які ми раніше навіть не знали. Ми вже готуємося до цього і проводимо заходи з інформатизації університету. Це такі електронні сервіси: електронний журнал, електронний деканат…

 

– “Водник” не тільки вписаний у структуру міста, знаходиться в центрі міста, а і є його важливою складовою… Яким є внесок вашого навчального закладу у розвиток міста Рівне?

– Наш університет можна без перебільшення назвати містоформуючим закладом. Наші випускники працюють у бізнесі, у представництві влади всіх рівнів. Недарма наш мер жартує, що випускники “водника” працюють у Рівному на посадах від мера до очільника похоронного бюро. Це, звісно ж, жарти, але Національний університет водного господарства та природокористування – один із найбільших роботодавців та платників податків у місті. А кожен двадцятий рівнянин працює або навчається в Національному університеті водного господарства та природокористування. З упевненістю можу сказати, що Рівне не було б таким, як воно є зараз, якби не наш університет.

 

, , , , переглядів: 169

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *